#Hartanah #Takaful #Makanan

#Hartanah #Takaful #Makanan
hi morning

Israel Bangsa Pengkhianat

Meraih Simpati

Holocaust menggambarkan kebencian pihak Nazi yang ketika itu diketuai oleh Adolf Hitler ( The Rise of Evil ) terhadap kaum yahudi. Pelbagai serangan yang dilakukan untuk membersihkan kaum itu dari muka bumi.

Dengan menggunakan modal peristiwa Holocaust, Israel mahu meraih simpati masyarakat dunia terhadap mereka. Mereka ingin digelar sebagai ‘Kaum yang Teraniaya’. Ada pendapat yang menyanggah kesahihan peristiwa itu, mereka berpendapat bahawa peristiwa itu direka untuk meraih simpati sahaja.


Kelakuan  pengkhianat

Israel merupakan kaum yang dikasihi Allah pada ketika dahulu. Dek kerana sifat buruk mereka yang tidak bersyukur, mengkhianati perjanjian, membunuh para utusan allah dan pelbagai kelakuan jahat, menyebabkan mereka dimurkai allah.

Tercetusnya peperangan Bani Qainuqa’ adalah disebabkan perangai keji orang yahudi. Menurut sirah nabawiyah, seorang wanita islam berniaga di pasar Bani Qainuqa’( kaum yahudi di Madinah ). Wanita itu memakai penutup muka. Seorang pemuda dari kaum qainuqa memaksa wanita itu membuka penutup muka. Tetapi demi mempertahankan maruah, wanita itu enggan menuruti arahan lelaki itu. Lelaki itu mengikat hujung pakaiannya lalu diikatkan ke punggungnya. Ketika wanita itu berdiri, terbukalah aurat wanita itu dan orang-orang yahudi tertawa. Wanita itu menangis dan tiba-tiba seorang lelaki muslim meloncat ke arah yahudi itu dan membunuhnya. Orang-orang yahudi lain marah dan membunuh lelaki muslim itu. Keluarga muslim itu marah dan peperangan Bani Qainuqa’ pun bermula.


Berdemo

Selepas beberapa hari peristiwa penahanan dan pencerobohan tentera yahudi ke atas Misi Flotila Gaza. Seluruh dunia mengecam dan mengutuk tindakan Israel. Masyarakat seluruh dunia bersatu hati atas dasar kemanusiaan. Tindakan tersebut memberi impak yang negatif kepada Israel.

Mereka berdemo kerana kesal dengan tindakan tentara isral yang kononnya terjatuh ke dalam perangkap musuh.. Masyarakat Israel mendakwa, isu pencerobohan tentara Israel ke atas Misi Flotila Gaza itu sebagai satu perangkap untuk menambahkan kebencian masyarakat dunia terhadap Israel.


Perangai buruk dan keji Israel tidak dapat dinafikan. Kerana dalam al-Quran banyak dinukilkan sikap-sikap mereka sejak dahulu sehingga sekarang. Mereka sedaya-upaya untuk menyesatkan umat Islam.
Previous
Next Post »

3 comments

Write comments
erma fatiha
AUTHOR
Wed Jun 23, 06:27:00 PM delete

betulkan saya jika tersilap.

Benarkah peperangan Rasulullah dengan Yahudi berlaku selama 4 kali dengan kabilah yang berbeza?

Bani Nadhir,Bani Quraizah dan Bani Qunaiqa'(Bani Nadhir +Bani Qunaiqa vs Bani Quraizah)

Waktu itu kaum musyrikin (Aus dan Khazraj)masih bersekutu dengan mereka.

soalan saya:bukankah yahudi ini terkenal dengan sifatnya yang memang kejam tetapi sebenarnya mempunyai ikatan (antara ahli kabilah yang kuat )antara mereka?

Firman Allah,"mereka akan keluar kerana kuatnya benteng pertahanan mereka dan mereka merasa mulia berada di dalamnya"

Apakah benteng pertahanan itu,adakah persaudaraan antara mereka?adakah kerana kesombongan mereka itu(berasa mulia),mereka diusir banyak kali termasuk juga waktu Umar al-Khatab?

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
Thu Jun 24, 11:41:00 AM delete

ni persoalan yg nak tahu jawapn ke atau skdar persoalan?

Reply
avatar
erma fatiha
AUTHOR
Tue Jun 29, 05:53:00 AM delete

sy nak tahu..saya tak jumpa jawapan,kalau boleh adakan sumber sekali senang rujuk

Reply
avatar