#Hartanah #Takaful #Makanan

#Hartanah #Takaful #Makanan
hi morning

Redha Segala Ketentuan

Selepas solat subuh di surau. Aku tergesa-gesa keluar dari surau. Ada panggilan kecemasan dari 'Hamam". Sebelum sampai di bilik ( DS, lepas ni kena tukar DK ) aku terserempak dengan beberapa orang pelajar tamhidi, diorang baru pulang dari menyaksikan perlawanan bola sepak ( Man Utd VS Barca ). Sempatla tanya keputusan. Itu tak penting.

Kemudian, selepas memenuhi hajat. Aku minta Umar cari handset aku. Umar pun sedar handsetnya hilang. Hati mulai risau, confirm kena curi. Selepas puas mencari dan buat spotcheck di beberapa buah bilik. Tak jumpa juga. Awal-awal tadi, rasa marah juga. Mujurlah tak terkeluar kata-kata yang tidak elok. Aku dan Umar sama-sama redha ( bukan firdaus redha ). Handset aku tidaklah mahal, murah je. Tapi nilainya sangat besar di sisi pencinta kebahagian


Redha Kerana Qadha & Qadar

Kelas Aqidah petang tadi sungguh terkena. Banyak isu tentang curi dan hilang handset . Dari mata yang layu terus segar. Sentiasa redha memantapkan aqidah. Inilah qadar dari Allah, tiada guna menghamburkan kata-kata li'an kepada penjenayah. Doakan supaya dia mendapat hidayah Allah.
Amat indah jika hukum islam dilaksanakan. Pasti jenayah akan berkurangan. Kerana manusia penuh dengan sifat ihsan


p/s: kepada sahabat-sahabat. Kalau ada urusan boleh contact dengan sahabat saya, Nawawi 014-8407838. Sementara mencari HP baru.
Previous
Next Post »

10 comments

Write comments
Thu May 28, 03:33:00 AM delete

Assalamualaikum akhi,
ana faham perasaan nta.. (^_^)
Sabarlah, walaupun dengan sabar tak boleh membuatkan nset tu dijumpai, tapi ia tetap kebaikan bagi org mu'min, kan?
Alahai, sedih sungguh ana adik2 ana nih sume hilang nset..*adik2? ye lah..he~ (nak bunyi tua sket sbb dh nk msuk thun4,,he)

Hurm? firdaus redha? haha

Reply
avatar
kakak
AUTHOR
Thu May 28, 04:31:00 AM delete

eh,, kalu cm2 kena blok nombor cepat2,,kot2 d salah gune,, kesian mak ayah n adik bardk nk call, t'salah orang plop nanti,,

Reply
avatar
danke
AUTHOR
Thu May 28, 04:37:00 AM delete

kesiannye,,ooo kena cpat2 blok nmbor tu..kesian mak ayah n ADK BRADK nk contek,,tkut salah orang plp-

Reply
avatar
Ahmad Ridhwan
AUTHOR
Thu May 28, 06:05:00 AM delete

Salam akhi, ta'lam anna man yattaqillah yaja'l lahu makhraja wa yarzukuhu min haisu la yahtasib.

Reply
avatar
kand@
AUTHOR
Thu May 28, 09:08:00 AM delete

Salam semoga dikurniakan hanset yang lebih canggih
(buleh aku pnjam nk tangkap gambo,)

Reply
avatar
IzWaN RaiF
AUTHOR
Thu May 28, 09:08:00 AM delete

X pe sede, kejap lg mst ada pnggantinya kn, haha

Reply
avatar
Thu May 28, 06:52:00 PM delete

huhu...wawawawaw....sob..sob..sob..bismillah,

"Dalam derita ada bahagia, dalam gembira pasti terselit duka"

Reply
avatar
Rushdunk
AUTHOR
Thu May 28, 07:03:00 PM delete

to firdaus: ana redha la. nta mmg dh tua dh. tp time 'kena' kena juga

to kakak n danke: dh renew no. still gne no lme, cme xde nset je. tungu

to a.ridhwan: ana redha je. umar tu separuh waras ble nset hlg. mengucap byk

to kand@ n izwan: nk pnjm bleh. ad byrn la, nnt la aku bli nset bru

to umar: mengucap byk la umar. benda tu bkn baqa'. skdr fana je. jgn taasub dgn nset ye. risau tgk nta

Reply
avatar
atiqprincess
AUTHOR
Sun May 31, 11:16:00 PM delete

salam..bnyk2 b'sbr..smoga trus diberi kekuatn ;-)

Reply
avatar