#Hartanah #Takaful #Makanan

#Hartanah #Takaful #Makanan
hi morning

reHLaH kAt sEkaYu...

Pada bln 7 2005 (tak ingat tarikh bile) hostel aku ader wat rehlah ( berkhelah ) kat Air Terjun Sekayu, Ganu Darul Islam Hadhari (ishh…ishh). Kitorg gi rehlah coz nak release tension kononnyer. Rehlah tu terbuke utk sume warga hostel (kira2 dlm 100 org gak yg pegi) termasuklah beberapa mahaguru aku (ustaz2 aku la tu). Sbm wat rehlah tu kiteorg a.k.a urus yg tak setia ditugaskan cari sponsor. Mase tu punyer la malu (tebal muka aku nihh) tapi tak per, demi rehlah yg tercinta terpaksalah aku korbankan rase malu yg meluak-luak nihh. Slame dok cari sponsor tu, aku dpt byk gak . Sbm rehlah tu kiteorg mmg semangat giler keje,siang malam dok wat keje, ader yg kena wat pengisian rehlah, handle sukan rehlah, sediakan hardware yg nak digunakan mase rehlah, yg kene jadi promoter pon ader, tapi aku diletakkan di bagian wat surat2, kertas keje, senarai name peserta etc. boring btul dok ngadap PC 24 jam boring btul
Mase sapa kat Sekayu tu, punyerlah sronok. pastu tanpa lengahkan mase kiteorg enjoy lar(tak keterlaluan) mase ngah mandi tu ader gak bdak yg lemas. Pastu aku pegi kat ngan bdak tu seraya berkata” Dik2 kan abg dah ckp jgn grau mase main, kite dtg ni coz nak release tension bukannya nak tempah maut”. Pastu tu bdak tu terus insaf,menangis( wah…wah sedap kelentong yer)
Yg kecewanye, kiteorg kene brenti awal lagi coz cuaca x mengizinkan (nak hujan ). Terpaksalah kiteorg pulang ngan perasaan yg duka.
Sepanjang nak wat rehlah tu, aku ader pristiwa yg pedih, duka, yg tak dpt dilupakan, korang nak tau? Sehari sbm rehlah tu, aku blk umah aku coz nak amik duit sponsor. Kiteorg (4 org sume) balik ngan moto, ntah camner mase on da way ke hostel moto aku pancit plak, terpaksalah aku tolak moto kapcai aku tu kire2 2km (penat giler) bayangkanlah klu nak jln kaki 2km dah terjelir lidah, ni kan pula sambil tolak moto. Tapi tak per…demi rehlah. Bile sapa kat hostel plak, aku kene wat list name bdak,…aduuuh. Mlm tu aku tido kul 3 pg. tapi tak per….demi rehlah. Pagi esk mase kat atas bas (on da way ke Sekayu) aduuuuuuh, aku lupe nak bwk suar mandi, mmg frust giler ari tu, mujurlah ader sorang kwn tu bagi suar dier kat aku, klu tak tak merasa air terjunlah aku.
Previous
Next Post »